Światowe Dni Filmu Słoweńskiego
W dniach od 21 do 24 listopada 2005 roku na ponad 45 uniwersytetach na całym świecie odbyły się projekcje czterech filmów słoweńskich.Projekt ten powstał w stulecie słoweńskiej kinematografii...
Czytaj więcej ->

Maša Guštin - Krótki zarys historii słoweńskiego filmu
W roku 1905, zaledwie dziesięć lat po projekcji żywych obrazów braci Lumiere, adwokat Karol Grossmann z miejscowości Ljutomer nagrał pierwsze dwa słoweńskie dokumenty filmowe...
Czytaj więcej ->

Janko Traven: Rozwój kinematografii słoweńskiej do 1918 roku.
Stworzenie taśmy celuloidowej, kinematoskopa, konofotografia dały możliwość pierwszej projekcji filmu na świecie...
Czytaj więcej ->

Gorazd Trušnovec - Zasada ofiary: Rola mężczyzny we współczesnym filmie słoweńskim
Słoweńska świadomość filmowa, po niezależności społecznej i państwowej, umocniła się z małym opóźnieniem, chociaż już tuż po 1991 roku zaczęły powstawać filmy, które wymagały kontaktu z publicznością, a jednocześnie były autorsko ambitne...
Czytaj więcej ->

Svetovni dnevi slovenskega filma
V tednu od 21. do 24. novembra 2005 so v okviru projekta »Svetovni dnevi slovenskega filma« na sdsf uradno na več kot 45 univerzah po svetu in v Sloveniji potekale projekcije štirih slovenskih filmov...
Beri dalje ->

Maša Guštin - Kratek oris zgodovine slovenskega filma
Deset let po projekciji »Živečih fotografij« bratov Lumičre v Pariškem Grand Caféju, posname ljutomerski odvetnik Dr. Karol Grossmann prva filmska dokumenta...
Beri dalje ->

Janko Traven: Razvoj kinematografije pri Slovencih do 1918 leta.
Vrsta aparatov in izumov (celuloiden trak, kinematoscop, kronofotograf) je omogočila prve projekcije filma po svetu...
Beri dalje ->

Gorazd Trušnovec - Princip žrtve: Vloga moškega v sodobnem slovenskem filmu
Slovenska filmska samozavest se je po družbeni in državljanski samostojnosti krepila z manjšim zaostankom, čeprav so že kmalu po letu 1991 začeli nastajati filmi, ki so želeli komunikacije s publiko, hkrati pa so bili tudi avtorsko ambiciozni...
Beri dalje ->