Maša Guštin

Boštjan Hladnik
TANIEC W DESZCZU
(PLES V DEŽJU, 1961)

Malarz Peter (Miha Baloh) jest mężczyzną poszukującym od dłuższego czasu szczęścia. Pragnie spotkać na swojej drodze życia kobietę idealną. Aktorka teatralna Maruša (Duša Počkaj), z którą Peter spotyka się regularnie już od siedmiu lat, chciałaby z nim żyć i w pełni mu się oddać. Lecz Peter powoli zaczyna się nią nudzić. Maruša przeczuwa, że ich miłość uległa ochłodzeniu i postanawia zakończyć związek. Po pewnym czasie oboje zdają sobie sprawę, co stracili, jednak przepaść między złudzeniami a rzeczywistością staje się coraz większa, a drogi powrotu już nie odnajdują. W tym czasie młoda para na ulicy tańczy w deszczu. Może tańczący odnajdą szczęście, którego Peter i Maruša bez skutku poszukiwali. Film jest adaptacją powieści CZARNE DNI I BIAŁY DZIEŃ (ČRNI DNEVI IN BELI DAN) Dominika Smole (1958).

Po powrocie z Paryża najpierw wstąpiłem do kawiarni Union. A tam było strasznie, wszystko było takie nędzne, brudne, beznadziejne. Był tam Peter Božič (pisarz słoweński), a w kącie wył zupełnie pijany partyzant. Krótko mówiąc, wszystko było takie okropne, ponure, że zrobiłem ten film jako pewnego rodzaju protest przeciwko tutejszemu życiu… Właściwie jest to film czarny, ponieważ ten końcowy taniec nie stanowi jasnego elementu, para tańcząc znika w ciemności. Jednocześnie to film krytyczny wobec panującej u nas atmosfery. Boštjan Hladnik

W setną rocznicę filmu słoweńskiego krytycy filmowi różnych generacji za najlepszy słoweński film wszechczasów uznali film Hladnika TANIEC W DESZCZU. Z tej okazji Fundusz Filmowy Republiki Słowenii przygotował autorską wersję filmu na DVD, która odznacza się odnowionym obrazem i dźwiękiem i licznymi dodatkami, wśród nich nagraną specjalnie z tej okazji rozmową z reżyserem.

Maša Guštin

Boštjan Hladnik
PLES V DEŽJU
(DANCING IN THE RAIN, 1961)

Slikar Peter (Miha Baloh) je moški, ki že dolgo časa hrepeni po sreči. Želi si srečati idealno žensko, popolno življensko sopotnico. Gledališka igralka Maruša (Duša Počkaj), s katero se Peter redno sestaja že sedem let, si želi živeti z njim in se mu popolnoma predati.Toda Peter se Maruše počasi naveliča. Maruša začuti, da se je Peterov odnos ohladil, zato se odloči, da bo najbolje končati to razmerje. S časom se oba zavesta, kaj sta zgubila, vendar prepad med njunimi iluzijami in realnostjo postaja vedno večji, zato ne najdeta poti nazaj. Medtem pa mladi par na ulici pleše v dežju. Morda pa najdeta srečo, ki sta jo Peter in Maruša tako brezuspešno iskala. Film je adaptacija romana ČRNI DNEVI IN BELI DAN Dominika Smoleta (1958).

Veste, ko sem prišel iz Pariza, sem najprej zavil v kavarno Union. In tu je bilo grozno, vse tako zanikrno, umazano, brezupno. Peter Božič (slovenski pisatelj o.p.) je bil tam in nek partizan je v kotu ves pijan nekaj tulil. Skratka, vse je bilo tako grozljivo in turobno, da sem enostavno naredil ta film kot neke vrste protest zoper to življenje tu… To je v bistvu črn film, saj tisti ples na koncu ni nobena svetla točka, odplešeta v temo, in hkrati kritičen film, zoper to vzdušje pri nas. Boštjan Hladnik

Ob stoletnici slovenskega filma so filmski kritiki različnih generacij izbrali Hladnikov film PLES V DEŽJU za najboljši slovenski film vseh časov. Ob tej priložnosti je Filmski sklad Republike Slovenije pripravil avtorsko verzijo filma na DVD-ju, ki ga odlikujeta restavrirana slika in zvok, ter plemenitijo številni dodatki, med temi posebej za to priložnost posnet pogovor z režiserjem.