Maša Guštin

Janez Lapajne
SZELEST
(ŠELESTENJE, 2002)

Luka (Rok Vihar) po ostrej kłótni ze swoją dziewczyną Katariną (Barbara Cerar) wyjeżdża z Lublany na wieś w Białej Krainie. Katarina udaje się za nim wierząc, że uda jej się wszystko wytłumaczyć i ocalić związek. W przeciwieństwie do otaczającej ich spokojnej przyrody para znajduje się wirze następujących po sobie chwil bliskości i sporów, które jednak tylko pogłębiają kryzys. W czasie gdy Katarina zaprzyjaźnia się z dowcipnym i melancholijnym Primožem, Luka spotyka energiczną, samotną matkę Anę. Tworzy się czworokąt, powstają nowe relacje skłaniające do nowych wyborów. Czwórka młodych ludzi musi się zastanowić, dokąd ich poprowadzą ich drogi życiowe.

Jury piątego Festiwalu Filmu Słoweńskiego stwierdziło, że film SZELEST przekonuje swoją prostotą, harmonią i konsekwentną kreacją języka filmowego oraz że aktorzy dzięki pracy zespołowej i silnemu kierownictwu reżysera wiernie oddali codzienne sytuacje powstające w stosunkach międzyludzkich.

SZELEST jest pierwszym słoweńskim filmem pełnometrażowym, którego scenariusz opiera się na improwizacji. Po gruntownych przygotowaniach z aktorami film został nakręcony bez scenopisu w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

Historia umieszczona została we współczesności i podejmuje tematykę ponadczasową. Tematyka aktualna i sprawy polityczne mnie nie interesują. Bardziej niż wybuchy bomb i wymysły ideologiczne interesują mnie drobne rzeczy, które mają decydujące znaczenie w relacjach międzyludzkich. Janez Lapajne



Maša Guštin

Janez Lapajne
ŠELESTENJE
(RUSTLING LANDSCAPES, 2002)

Luka (Rok Vihar) se po hudem sporu s svojim dekletom Katarino (Barbara Cerar) umakne iz Ljubljane na belokranjsko podeželje. Katarina mu sledi v upanju, da bi uredila in rešila njuno razmerje. V nasprotju s spokojnim okoljem, ki ju obdaja, se par znajde v vrtincu približevanj in nasprotovanj, ki le poglobijo njuno krizo. Medtem ko se Katarina spoprijatelji z duhovitim in melangoličnim vojakom Primožem, Luka sreča eforično samohranilko Ano. Oblikuje se četverokotnik, odpro se nove razsežnosti, ki jim ponudijo nove izbire. Odslej se morajo vsi štirje soočiti z razmiselkom o tem, kam jih bodo vodila njihova življenja.

Strokovna komisija 5. Festivala slovenskega filma trdi, da film ŠELESTENJE prepriča s svojo enostavnostjo, skladnostjo in doslednim kreiranjem filmske govorice, ter da so avtorji s kolektivnim pristopom in čvrstim režijskim vodstvom uspešno odslikali vsakodnevne življenske situacije v medčloveških odnosih.

ŠELESTENJE je prvi slovenski celovečerec, katerega scenarij sloni na improvizacijah. Po temeljitih pripravah z igralci, je bil film posnet brez snemalne knjige v pičlih dveh tednih.

Zgodba je postavljena v sedanji čas in obravnava večne teme. Dnevno aktualne in politične teme me ne zanimajo. Tiste majhne usodne stvari, ki se pletejo med ljudmi, me zanimajo bolj kot eksplozije in ideološka natolcevanja. S Šelestenjem želim ustvariti lep, intimen film. Janez Lapajne